Taiwan Tati Cultural and Educational Foundation

 
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Home Video Watch Taiwanese Election Campaign Ads

Taiwanese Election Campaign Ads

E-mail Print PDF

For the upcoming combined Presidential and Legislative Yuan elections in Taiwan (Jan 14th 2012), both the main political parties (pro-China KMT and pro-Taiwan DPP) have been busy producing video content so as to get their campaign messages across to a nation that increasingly receives much of its news online. Both parties are using a mixture of humorous and serious approaches.  Below is a selection of what I think are the slickest and most memorable campaign videos. 

1. KMT - DPP GPS will lead you the wrong way

2. KMT - Ma’s fruit policies benefitting the nation

3. KMT - New Taiwanese (ROC) citizen loves and serves ROC (Taiwan)

4. KMT - How the party has made Taiwan a great place for foreigners to visit

5. KMT - Taiwan Flag Girl 1

6. KMT - Taiwan Flag Girl 2

7. KMT - Ma’s Hoklo teacher praises his dedication to learning the language

8. KMT - The success of Ma’s youth policies

9. Kuso satirical rehash of Ma’s Youth Policy Video (No.8 above)

10. DPP - Epic Interactive Video Game as Critique of Ma’s 633 Policy, A-hui Perspective

11. DPP - Epic Interactive Video Game as Critique of Ma’s 633 Policy, A-hua Perspective

12. DPP - How The KMT Copies the DPP but Can Never Get it Right

13. DPP - The spiralling cost of buying a house

14. DPP - Falling graduate starting salaries

15. DPP - Ma’s failure to keep his 633 promise

16. DPP - The impact of Ma’s agricultural policies


Source: Letters from Taiwan



Add this page to your favorite Social Bookmarking websites
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Facebook! Twitter!  
 

Newsflash


Minister of Foreign Affairs Joseph Wu speaks at a news conference in Taipei held by the Taiwan Foundation for Democracy on Monday.
Photo: Lin Cheng-kung, Taipei Times

Minister of Foreign Affairs Joseph Wu (吳釗燮) yesterday criticized China for lodging a protest against Japan’s Sankei Shimbun after it published an interview with him, saying that Beijing infringed on the press freedom of the two Asian democracies.