
FTV blames Terry Gou for cable TV row

Written by Taipei Times
Saturday, 05 May 2018 04:41 - 

  A screen grab from cable TV provider  Taiwan Broadband Communications yesterday shows
no signal from the  Formosa News channel with an announcement that it has temporarily been 
unable to obtain broadcast authorization from the channel.
  Photo: CNA   

Formosa TV (FTV, 民視) has accused Hon Hai Group (鴻海集團) chairman Terry  Gou (郭台銘) of
politically motivated censorship of the media after Taiwan  Broadband Communications (TBC,
台灣寬頻通訊) cut access to FTV-owned channels  yesterday morning.    

  

TBC said it removed the channels Formosa News,  Formosa Taiwan and Follow Me TV from its
service because FTV had not  authorized TBC to use its channels.

  

FTV last year packaged the three channels in one deal, but TBC only wished to broadcast
Formosa News.

  

An  inability to arrive at a solution necessitated National Communication  Commission (NCC)
intervention. The NCC ordered FTV to grant TBC  temporary access to its channels until May
15.

  

In a statement  issued yesterday to the 700,000 affected households in Taichung,  southern
Taoyuan, Hsinchu County and Miaoli County, FTV accused Gou of  politically motivated
censorship of the media.

  

“Gou has begun  intervening in Taiwanese media through TBC and its largest investor, 
Macquarie Asian Pay Television Trust Management Pte Ltd,” FTV said.  “TBC’s decision turned

 1 / 3



FTV blames Terry Gou for cable TV row

Written by Taipei Times
Saturday, 05 May 2018 04:41 - 

the affected viewers into second-class citizens.”

  

The  allegations refer to the purchase of Macquarie Asian Pay Television by  Hon Hai business
group president Lu Fang-ming (呂芳銘) last year. Gou  invested by contributing 20 percent of cost.

  

TBC is wholly owned by Macquarie Asian Pay Television.

  

An  opinion letter sent to the committee reviewing the acquisition last  year stated that a
Taiwanese investor looking to finance and manage a  Taiwanese cable TV network from
overseas would be a potential risk to  national security, FTV said.

  

The letter said the investor would be  susceptible to Chinese threats or a takeover due to H0n
Hai’s sizeable  investments in China and such a susceptibility could negatively affect  media
freedom in Taiwan.

  

TBC has received more than NT$1.5 billion (US$50.5 million) in  subscription fees so far this
year, yet it refuses to pay the several  million NT dollars for authorization, FTV said.

  

FTV’s  authorization fees are two-thousandths of that of other multiple system  operators and
only one-tenth of the amount charged by news channels,  such as Sanlih E-Television (三立電視),
FTV said.

  

FTV added that it  strongly suspects ulterior motives behind TBC’s abrupt removal of the 
channels, a move that FTV said contravenes NCC regulations.

  

In response, TBC said that Lu’s purchase of TBC was a personal investment and unaffiliated
with Hon Hai.

  

 2 / 3



FTV blames Terry Gou for cable TV row

Written by Taipei Times
Saturday, 05 May 2018 04:41 - 

TBC  had previously broadcast Formosa News without charging its subscribers,  but FTV’s
demands on Dec. 25 last year had been unreasonable and could  have contravened the Fair
Trade Act (公平交易法), it said.

  

FTV wanted to bundle the three channels into one package and demand a monthly NT$2
surcharge per user, it said.

  

“We care about upholding consumers’ rights,” TBC said.

  

The NCC fined TBC NT$60,000, and demanded that TBC and FTV immediately resolve the
impasse.

  

Any  action infringing users’ rights would be fined between NT$60,000 and  NT$3 million
according to Article 63 of the Cable Radio and Television  Act (有線廣播電視法), NCC spokesman
Wong Po-tsung (翁柏宗) said.

  

Additional reporting by Chen Jou-chen and Liu Li-jen
  
  
  Source: Taipei Times - 2018/05/05

 3 / 3

http://www.taipeitimes.com/News/front/archives/2018/05/05/2003692535

